Sunday, December 19, 2010

ABAH

Aku tersedar dari tdur setelah abah mahu tinggalkan aku untuk ari ini
aku menangis dlm pelukan abah..
abah dtg...
berbaju melayu..
berkain pelekat..
berkopiah putih..
sambil membawa beg berisi makanan...
ALHAMDULILLAH....
ya ALLAH...KAU bawa abah berjumpa aku...
abah gemuk...
tp lututnya sakit krn terlalu lama berjalan..
mencari aku agaknya...
sambil bersembang..
aku picitkan lutut abah...
berjalan bersama abah...
dan ble sampai waktunya..
abah menyatakan hasratnya untuk pulang...
aku x nak!!!
abah.................................
jangan tinggal adik lg...
adik x puas jmpe abah...
krn tangisan itu..
membuatkan aku tersedar..
lantas aku menelefon mak...
"mak.....abah dtg..."
"abah gemuk..bwk makanan.."
mak hanya menangis dan mengucap syukur krn abah sempurna..

~esok abah dtg lg ye~
~adik x puas~

No comments:

Post a Comment